Przetarg na przewoźnika komunikacji miejskiej w Zgierzu przełożony
Zakładane na rok 2024 plany rozpoczęcia postępowania przetargowego dotyczącego nowego operatora transportu publicznego na terenie miasta Zgierz, jak się okazuje, już nieaktualne. Zostało to spowodowane wynikami konsultacji społecznych, które miały miejsce w styczniu, i które miały za zadanie wprowadzić istotne zmiany oraz przygotować miasto na gruntowną transformację komunikacyjną. Niemniej jednak, mieszkańcy Zgierza muszą uzbroić się w cierpliwość.
Pół roku temu, w czerwcu, przewoźnik Markab oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Komunalne Zgierz podpisali aneks do umowy, zgodnie z którym współpraca między nimi zostanie przedłużona do końca grudnia 2025 roku. Konsekwencją tego jest to, że przynajmniej przez kolejne półtora roku zgierski system komunikacji miejskiej pozostanie pod zarządem obecnej firmy przewozowej.
Bez wątpienia, przetarg na nowego przewoźnika miał zostać zorganizowany w 2024 roku, po upływie 10 lat od momentu podpisania umowy z Markabem. Warto jednak pamiętać, że Markab jest operatorem zgierskiego transportu publicznego od wielu lat. W 2023 roku, podczas sesji Rady Miasta Zgierza, radni większością głosów zgodzili się na sprzedaż 49% udziałów miasta w spółce Markab.
Elementem przygotowawczym do przetargu były również konsultacje społeczne, które zostały przeprowadzone na terenie zgierskich osiedli w styczniu bieżącego roku. Pod uwagę wzięto kilka propozycji, które pojawiły się podczas tych konsultacji (na przykład wprowadzenie nowej linii numer 11 czy zmiany na linii numer 3). Niemniej jednak, zapowiadana transformacja komunikacyjna została odłożona na późniejszy termin razem z przetargiem.