Władze Zgierza starają się o fundusze unijne na odbudowę nieczynnej linii tramwajowej 46
W przeszłym tygodniu, władze miasta Zgierz ogłosiły początek procesu aplikacyjnego o finansowanie unijne na renowację nieaktywnego odcinka tramwajowego linii numer 46. Planowane prace rekonstrukcyjne miałyby miejsce na segmencie trasy prowadzącej do Ozorkowa, który leży w obrębie granic administracyjnych miejscowości. Możliwość przywrócenia połączenia pomiędzy osiedlem Proboszczewice a Łodzią i ponowne umieszczenie go na mapie komunikacyjnej aglomeracji wydaje się realne w ciągu najbliższych lat.
Niedawno informowaliśmy na naszej stronie o działaniach podjętych przez urząd miasta Zgierz, który złożył pierwsze dokumenty dotyczące możliwości pozyskania środków unijnych na renowacje nieaktywnej linii tramwajowej kierującej się w stronę Ozorkowa. W przypadku braku inicjatywy ze strony innych gmin, przez które przed laty przebiegała linia podmiejska numer 46, rekonstrukcja objęłaby fragment prowadzący do północnej części Zgierza – osiedla Proboszczewice. Reaktywacja linii oznaczałaby dla mieszkańców tej dzielnicy powrót bezpośredniej komunikacji z centrum Zgierza i śródmieściem Łodzi po wieloletniej przerwie.